Youtube hirdetések
Legtöbbször a videók előtt megjelenő (más néven preroll) hirdetéssel találkozunk, viszont ezen kívül létezik még két másik hirdetési típus is. Az alábbiakban felsorolom, hogy mit érdemes tudni róluk:
Preroll:
- Már egy rövid, 15-20 mp-es videóval is bele lehet vágni (fel kell tölteni Youtube-ra)
- rugalmas: gyorsan indítható, bármikor leállítható
- költséghatékony: csak akkor fizetünk, ha valaki megtekinti a videónkat (megtekintésnek az számít, ha a felhasználó minimum 30 mp-ig, vagy végig nézte a videónkat)
- egy megtekintés ára 2-10 Ft között mozog
- 5 mp-ig kötelezően mindenkinek végig kell néznie a videót, csak ez után lehet átugrani (az első 5 mp-ben legyen benne a lényeg!)
- jól célozható: tartózkodási helyre, korra, nemre, érdeklődésre, tematikára, kontextusra +remarketing
- beállítható napi, heti havi megjelenési gyakoriság (felhasználónként hetente csak egyszer jelenjen meg)
- nem kell hetekre előre befoglalnunk a hirdetési felületet, mint a TV-nél
- ha mégsem szeretnénk elindítani a hirdetést nem kell kötbért fizetnünk
- ha valaki a videón elhelyezett linkekre, vagy a jobb felső sarokban megjelenő opcionális kiegészítő bannerre kattint azt a saját oldalunkra vihetjük
In-Display ad:
- saját Youtube videónkat hirdethetjük
- Youtube videóknál, mint ajánlott videó jelenhetünk meg kis képpel és szöveggel
- rugalmas
- költséghatékony
- akkor fizetünk, ha valaki kattintott és elkezdte nézni a videónkat (kicsit más, mint a preroll hirdetésnél)
In-Search ad:
- saját Youtube videónkra terelhetünk forgalmat
- a Youtube keresőjében jelenhetünk meg a megadott keresésekre
- rugalmas
- költséghatékony
- akkor fizetünk, ha a kattintást követően elkezdték nézni a videónkat